05 de setembre 2008

Genealogia


Alfara de Carles
Originally uploaded by ebrenc
La foto és del poble d'Alfara de Carles. Fa relativament poc hi vaig anar, i la meua sorpresa setmanes després va ser saber que (també) pervinc d'allà.

Tota la meua família és de la Cala (l'Ametlla de Mar, per als qui no ho sàpiguen), i estic fent l'arbre genealògic per a confirmar --entre d'altres coses-- que descendixo d'una de les primeres famílies que s'hi va assentar, i de moment tot sembla apuntar que sí.

El poble podria considerar-se jove si es compara amb alguns de la zona, perquè "només" ti uns dos-cents anys. Jo, fent genealogia, me n'he anat fins a 6 generacions endarrere (de moment). Quan no se sap la data de naixement d'algun ascendent, la convenció és comptar 25 anys per generació. D'acord amb això, m'apareix una tal Blanca Martí, nascuda vora l'any 1828.

Ja vaig començar a fer l'arbre quan era menut, però fa poc, quan vaig conèixer la plataforma Genoom, vaig decidir reemprendre'l, i amb especial interès pels pobles d'origen dels meus avantpassats. De moment, sé: Rasquera, Tivissa, Vandellòs i Alfara de Carles, i dubtosament encara diria que tinc algun parent per terres valencianes.

Els grans avantatges de Genoom és la compatibilitat amb el format Gedcom i que et permet convidar familiars que poden acabar de completar alguna branca que tu no conegues tant. El pas següent ha de ser el registre civil, i, més tard, les partides de bateig i estes coses.

Quan hi estàs ficat és apassionant, us ho asseguro...